maandag 7 februari 2011

Vandaag begonnen!

Vanmorgen bij het Gelders Archief begonnen met 23 archiefdingen. Dat betekent nieuwe dingen doen, oude dingen in een nieuw jasje oppakken en in de context van 23 archiefdingen doorgaan met bijvoorbeeld actief zijn op facebook zoals ik al geruime tijd doe. Ik ben allang gewend aan het verzenden van soms uitgebreide berichten naar collega's in binnen- en buitenland, maar dan is de keuze heel duidelijk. Het bericht is bedoeld voor de mensen aan wie ik het stuur. Met een blog is dat toch iets anders, de kring van lezers zal groter zijn/worden. Al in een ver verleden, jaren negentig, schreef ik columns, maar die teksten herlas je een aantal malen voor je publiceerde. Dat kan met een blog natuurlijk ook, maar dit medium heeft toch iets in zich van snel, actueel, vlot reageren. Toch vind ik dat ik als directeur van het Gelders Archief met wel overwogen meningen en visies moet komen. Strategie en diplomatie zijn in  het werk sleutelwoorden. En soms moet je helemaal niet virtueel gaan... Denk maar aan wikileaks!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten